Het begon met de jaren 50 en 60 muziek uit de platenkast van zijn moeder. Hij oefende zijn Elvis moves voor de spiegel en kocht een gitaar om zichzelf de akkoorden aan te leren. De Rockabilly muziek van zijn eerste bandjes kregen met de jaren een bredere stijl en hij toerde langs allerlei podia in verschillende settings. Akoestisch, Punk, Americana, Indie-rock. Het was allemaal succesvol.
Toen kocht hij een fotocamera. En begon het oefenen en experimenteren opnieuw (hij maakte in het eerste jaar zo’n 150.000 foto’s). Hij kreeg opdrachten, verdiende zijn brood met mode- en productfotografie en ging samenwerkingen aan met duurzame labels. Dat bood hem de mogelijkheid om met meer verhalend fotowerk zijn kritische kijk op de maatschappij tot uitdrukking te brengen.
Ondertussen werkte hij aan The Art of Nature, landschappen, details, abstracties. Hij ontdekte dat de eerste ingeving, de reden waarom je iets wilde maken, overeenkomt met wat eigen is aan kinderen. De wereld vanuit verwondering tegemoet treden, nieuwsgierig en met een open blik. Het is de basis voor eigen, individuele uitingen en met het zelf toepassen van deze grondhouding wilde hij andere mensen inspireren.
Hij beschouwt zijn leven als een leerweg waarin persoonlijke ontwikkeling en nieuwe dingen ontdekken zich organisch aandienen. Tijdens de zoektocht naar zijn Aziatische roots ontdekte hij de Taiji en Qi Gong, een eeuwenoude Chinese holistische trainingsmethode, waar hij zich de laatste jaren op toelegt. Vanuit dezelfde gedachte, het inspireren, geeft hij zijn kennis nu door als beoefenaar en instructeur.
Muziek:
Slow Days, On the edge of Insanity, Zonder jou – Tekst en muziek Tse Kao
Song for Mary – Tekst en muziek Tse Kao en Remco van Rotterdam (Dear Jane)
Montage en sounddesign: Marianna van der Noordt
Geluid: Hans Pfeiffer
Mastering: Armeno Alberts
Foto: Julie Ann Photography
Productie: MvdN
Met dank aan Focus Filmtheater Arnhem